Oklahoma

11 maart 2020 - Tulsa, Oklahoma, Verenigde Staten

Ik heb maar een heleboel foto´s op mijn blog gekieperd, want one picture says more than a thousand words. Als Trump met zijn slogan ¨Make America great again¨eigenlijk bedoelt ¨Clean America up again¨, dan snappen wij wel waar hij zijn aanhang vandaan haalt. Jeetje mina, wat hebben wij een boel verwaarloosde en bouwvallige huizen/krotten gezien de afgelopen paar dagen.....Ik heb maar gewoon een aantal foto´s geplaatst, dan mogen jullie je eigen oordeel vellen. Dat zijn vaak niet de beste plaatjes, want ze worden al rijdend door Nelleke genomen, en de omstandigheden zijn niet goed. Vaak kun je niet stoppen, en voordat je het weet ben je er weer aan voorbij. Maar het geeft, o.i., toch een indruk. Veel armoe? Gribus? Geen zin om het op te ruimen? Geen zin om het bij te houden? Wij weten het niet, en kunnen het niet duiden, maar het ziet er niet uit. En niet een, twee of drie, maar duizenden en duizenden huizen die er zo uitzien.

Verder zijn we vandaag in een prachtig automuseum geweest. Route 66 is ¨all about cars¨. Nou, dat zul je weten ook. De ware autoliefhebber haalt hier zijn hartje op. Wij slagen er wonderwel in elke keer om hele leuke contacten te hebben met mensen. Ze zijn geinteresseerd en behulpzaam en de praatjes die we maken lopen vaak behoorlijk uit. Maar erg leuk allemaal. Het is hier 16 graden, en morgen 26! De dag erna weer 13! Hoe wil je het hebben? We zitten precies op schema, en zitten in de buurt van Tulsa. We hebben er nog steeds geen spijt van dat we de langzame route hebben gekozen, want we doen duizend en een indrukken op. Onze reisvrienden hebben allemaal stevig doorgereden, en zitten allemaal een stuk westelijker omdat ze daar alle parken willen gaan doen. Dat gaan wij met deze route niet halen, maar we zijn prima content met onze keuze. Tot de volgende aflevering. Toedels!

1. Jet:
    11 maart 2020
    Geweldig, die auto's. (en dat zeg ik als niet-autorijder...) Al eens in het Loumanmuseum geweest? Prachtig en een pietsje dichterbij!😉
  2. Matty:
    11 maart 2020
    Dag Henriette, ik weet het, soms hoef je het niet zo ver te zoeken, maar leuk is het wel!
  3. Cora:
    12 maart 2020