Matty & Nelleke in Canada - America - 2023

28 april 2023 - Zoetermeer, Nederland

Dag jongens en meisjes,

Het is weer zover. De Hezemannetjes gaan weer een reis in een camper maken. Dit keer starten we in Halifax (Nova Scotia, Canada) en rijden we dwars door America om uiteindelijk weer in Vancouver (Canada) uit te komen. Bij elkaar zo’n 6500 kilometer, oftewel een dikke 4000 mijl in ongeveer 26/27 dagen, met een camper zoals op het plaatje hieronder is aangegeven, of in een soortgelijk voertuig, dat weten we niet precies, want we krijgen weer een “run of the fleet”, een camper voor vier of voor zes personen. Hij kan dus ook nog een beetje groter zijn.

We gaan niet alleen deze keer. Paul, Nelleke’s broer, reist dit keer met ons mee. We vertrekken op 3 mei en zijn 31 mei weer in Nederland terug. Paul vliegt op 2 mei vanuit Aruba naar Halifax, en wij vertrekken op 3 mei vanuit Schiphol. Op 3 mei ’s avonds laat zien we elkaar dan in een hotel in Halifax, en de dag daarop gaan we met z’n drieën de camper ophalen, en gaat onze reis, zoals op de foto is aangegeven, beginnen.

De route op de foto is een voorbeeldroute. Of we hem echt zo gaan rijden, hangt van een heleboel omstandigheden af, en de exacte route kan gaandeweg ook nog gewijzigd worden. Het weer is bijvoorbeeld zo’n factor waar we rekening mee zullen (moeten) houden. Is het (nog) heel koud, dan zakken we waarschijnlijk wat meer naar het zuiden af, waar, naar verwachting, de temperaturen wat hoger zullen zijn. Valt het met het weer mee, dan zullen we waarschijnlijk de route hierboven gaan rijden. De eerste twee campings heb ik uitgezocht, daarna wordt het dagelijks een groot avontuur, en gaan we kijken hoe goed we gevorderd zijn die dag, en waar we gaan uitkomen.

Ook deze reis gaan we weer maken in een zogenaamde “wegbrengcamper”. Het woord zegt het al: wij zijn de wegbrengers van dat ding hierboven, en wij brengen de camper voor de camperverhuurder van Halifax naar Vancouver in een voorafgesproken tijdsbestek.

Ik (Matty) nodig je namens mijn vrouw (Nelleke) en haar broer (Paul) van harte uit om deze reis met ons mee te beleven via mijn blog, dat ik weer zal gaan proberen te schrijven. Ook hoop ik daar een selectie van onze foto’s op te gaan plaatsen.  Of dat gaat lukken, is ook weer van een heleboel factoren afhankelijk, o.a. of we in staan zullen zijn om onderweg een “beetje goed internet” te regelen. De afstanden in Amerika zijn heel groot, en de telefoondekking en internettoegang is niet overal even goed geregeld. Ik ga echter proberen om elke paar dagen een kort stukje te schrijven en de daarbij behorende foto's te plaatsen.

Wij (Matty - Nelleke - Paul) nodigen je van harte uit om (weer) deelgenoot te worden van onze reis, maar…. voel je vooral niet verplicht. Als je wil, kun je je inschrijven met je e-mailadres. Dan krijg je bij elke nieuwe aflevering automatisch een mailtje.

Wellicht tot ziens!

Toedels!