Nou vooruit, echt het allerlaatste verhaaltje dan....

8 maart 2023 - Oranjestad, Aruba

Vandaag zijn we, om afscheid te nemen van het eiland, nog een keertje naar Baby Beach en Roger´s Beach gereden, die beide in het uiterste zuidoostpunt van het eiland zijn gelegen, ongeveer 20 km van waar wij gewoond hebben. Dit zijn twee hele bijzondere bestemmingen, ware het niet dat, als je links kijkt, je een prachtig strand ziet met een prachtige blauwe/turquoise zee, en als je rechts kijkt, zie je.......

een OLIERAFFINADERIJ,

die al sinds 1984 niet meer in bedrijf is. Mede dankzij dat ding is Aruba in de oorlog en vlak daarna heel welvarend geweest, maar sinds 1984 ligt dat ding dus stil. De opruimkosten worden geraamd op 120 miljoen dollar.....dus, denken wij alle vier dat hij er nog wel een paar jaartjes zal liggen.....

Daar komt dan nog eens bij dat, bij elke wisseling van de regering hier, er telkens weer een politieke kandidaat is, die zegt dat hij ding weer nieuw leven zal inblazen, en heel veel stemmers geloven dat dan, en stemmen op een dergelijke kandidaat.

Onderweg daar naartoe zijn we gestopt bij een eettentje om ¨Johnny Cakes¨ te kopen, zodat we die op het strand konden opeten. Heel gezellig allemaal. Dat tentje waar we dat deden, daar zou de eerste de beste naive Nederlandse toerist niet zo maar naar binnen zijn gegaan, als hij het al zou kunnen vinden, denk ik, maar het was er brandschoon, en de Johnny Cakes waren erg lekker. Helaas ben ik vergeten een foto van die dingen te nemen, dus de liefhebber hiervan moet zelf maar even googelen -;).

Daarna heb ik nog even mijn auto, die wij van Paul 9 weken lang mochten lenen, laten schoonmaken, en dat was ook een hele leuke ervaring. Kortom: voldoende gelegenheid om nog een paar laatste leuke plaatjes met jullie te delen.

Nu houdt het echt op. Morgen stappen we om 19:50 uur in het vliegtuig. Toedels! Matty & Nelleke

P.S. We hopen dat jullie onze foto´s een beetje leuk vonden.