De laatste info en de laatste loodjes....

22 maart 2020 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Inmiddels zitten we in een hotel vlakbij het vliegveld van Las Vegas. Vlakbij is hier een relatief begrip, maar dat wisten jullie al wel. Morgenvroeg om 9:45 uur vliegen we naar Newark (bij New York) en daarna krijgen we een connecting flight naar Schiphol. Dat is uiteindelijk allemaal gelukt. Vraag niet hoe en wat, want dat kan ik niet meer reconstrueren, maar met een hoop omgeboek, onzekerheid en gecancel vliegen we toch morgenvroeg als het goed gaat. Het inleveren van de camper is ook goed gegaan, alhoewel ik wel ergens een krasje op mijn spiegel heb gereden, dat me een extra 50 dollar heeft gekost. Nou ja, daar maken we natuurlijk geen probleem van. Vandaag zijn we een halve dag bezig geweest met twee Duitse vrienden van de camping om hen te helpen om te boeken en weg te komen. Daarvoor zijn we naar het vliegveld in Las Vegas zelf gegaan, want via een telefoontje of computer via het internet was eigenlijk niet te doen. Als je naar de foto´s van het vliegveld kijkt, zie je dat dat eigenlijk helemaal leeg is. Gisteren zijn we met de camper nog door Las Vegas gaan rijden, om toch nog iets van de Strip te zien, maar dat is mislukt, en de stemming werd er niet beter op, dus dat heb ik afgebroken. Je kunt het als het ware aan de foto´s zien! Je kunt hier momenteel helemaal niks. Er is geen eettentje open of niks. In Las Vegas! Kun je je dat voorstellen? Onze Duitse vrienden zijn nu teruggekeerd naar de KOA om hun spullen op te halen, en zij komen dan daarna ook naar dit hotel, omdat we morgen dezelfde eerste vlucht hebben.

Goed, ik ga ermee kappen voor nu, en ik ga een tukje doen op een heel comfortabel hotelbed. Ik zal nog een nabeschouwing publiceren, waarin ik e.e.a. nog op een rijtje probeer te zetten. Al met al hebben wij een fantastische reis gemaakt, en hebben we een geweldige ervaring gehad. Wat hebben wij een boel leuke en lieve mensen ontmoet. Vandaag ook, bij Elmonte en bij het vliegveld. Allemaal heel professioneel, aardig en behulpzaam. Hulde aan al die lieve Amerikanen, zonder uitzondering!! Bij dezen, dus. We hebben de paar afgelopen dagen in een science fiction film gezeten, waar het einde even niet van te voorspellen was, maar inmiddels zit mijn vrouw vliegtuigen te spotten op het bed, en dat vindt ze heel leuk, want ze houdt van treinen en vliegtuigen.....