Las Vegas

19 maart 2020 - Whitney, Nevada, Verenigde Staten

Dag lieve blogvolgers,

Even een korte update, voor zover dat gaat, want dadelijk kan het internet er weer uitliggen, en dan heb ik geen communicatiemogelijkheden. Foto´s uploaden lukt al helemaal niet, dat probeer ik al dagen... Is geen optie op dit moment.

Wij zitten momenteel op een camping in Las Vegas, en waar we ons uitsluitend mee bezig houden is geregel om te proberen naar huis te komen. Dat wordt ons langs alle kanten aangeraden, en dat is ook wat we op dit moment proberen te doen. Ik zal jullie de tegenstrijdige berichten die we zowel van de camperverhuurder als onze eigen reisorganisatie hebben gekregen besparen, maar waar het op neerkomt is dat we niet (meer) naar San Francisco rijden, want dat is nog meer een no-go area dan Las Vegas. Onze reisorganisatie is momenteel bezig om te kijken of ze een vlucht voor ons kunnen boeken vanuit hier naar.....wie zal het zeggen. Vluchten worden bevestigd en net zo makkelijk twee uur later weer gecanceld. Ik heb nu hier even internet, maar dat is het eerste wat er hier aan gaat. Ook heb ik soms geen stroom...Wij zaten een of twee dagen geleden in de Grand Canyon, en dat is een nog veel afgelegener gebied, en daar was communicatie helemaal niet mogelijk. Ook mijn mobiele hotspot is al dagen op tilt, vandaar dat jullie ook niks meer hebben gehoord. De mensen hier en in America in het algemeen zijn vreselijk aardig en vreselijk behulpzaam. Daar hebben we echt niets over te klagen, integendeel. Hartverwarmend, allemaal, de contacten die wij links en rechts hebben. We zitten een beetje in een bijzondere situatie. De camper moet nu eigenlijk op een andere plaats worden ingeleverd dan oorspronkelijk de bedoeling was. Daar heb ik communicatie over moeten plegen. Dan heb ik het probleem dat ik dat ding natuurlijk niet ga inleveren zolang ik geen vlucht heb, want anders hebben we geen accommodatie...Dan was er het probleem met de reisorganisatie dat ze in eerste instantie de boel op ons probeerden af te schuiven, maar dat is inmiddels weer via e-mail rechtgezet. Ze zijn nu aan het kijken of onze vlucht vanuit San Francisco naar Las Vegas kan worden omgeboekt en wij op die manier naar huis kunnen proberen te komen. Op dat bericht zitten we momenteel te wachten.

Ik ga dit nu maar vast sturen, dan weten jullie iets. Mocht het internet intact blijven in de loop van deze dag, dan probeer ik weer wat te schrijven. Veel gezien, prachtige Grand Canyon, veel gereden, ook noodzakelijk om hier te komen in LV, want dat was oorspronkelijk niet de bedoeling. Wij wilden Route 66 doen, weet je nog.

Nou, tot straks wellicht, en dank voor al jullie berichtjes en aandacht.

Het gaat ons nog goed, hoor!

Toedels, Matty & Nelleke

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. René:
    19 maart 2020
    Ik denk vaak aan jullie in deze vreemde situatie. Heel veel sterkte met regelen, ik hoop dat jullie snel en veilig thuis komen.
  2. Ben:
    19 maart 2020
    Hoi Matty en Nelleke. Wat een ellendige situatie. En niet meer genieten van jullie zo zorgvuldig geplande reis. Laten we hopen dat er snel wat duidelijkheid komt. Wij zitten hier in carantaine en mogen geen mensen ontmoetenntenzij zij in een stervensfase zijn. Hebben net weer wat witte wijn besteld. Tot horensen laten we maar bedenken dat Noor misschien voor langere tijd een leuke eigen woning heeft.
  3. Matty:
    19 maart 2020
    Dank je wel. Het gaat gewoon nog goed hier hoor. Inmiddels is het hier 12:30 uur en bij jullie 8 uur later of zo, dus wij gaan vandaag niet veel meer horen, denk ik. Kwestie van gewoon afwachten. Onze reisorganisatie is voor ons bezig, schreven ze, dus meer kunnen we voorlopig niet doen.

Tot Later! Groetjes Matty en Nelleke.
    (P.S. de internetsituatie lijkt even redelijk stabiel...., maar dat kan zo weer anders zijn ;-)
  4. Jet:
    19 maart 2020
    Rare tijd nu. Er staat veel op zijn kop. Jammer dat jullie reis dit staartje krijgt. Veel succes met het regelen van een goede terugreis! Ik zal voor jullie duimen!
  5. Matty:
    19 maart 2020
    Hallo allen, we hebben net een bericht ontvangen dat we op 22 maart vanuit Las Vegas kunnen vertrekken, om 6.25 uur. Dat wordt nog een dingetje met het inleveren van de camper, maar dat zoeken we wel uit. We hebben natuurlijk geaccepteerd :-)
    Vervolgens vliegen we naar Newark vanwaar we naar Amsterdam zullen vliegen. Ik kan even niet inschatten hoe het er in Nederland aan toegaat, maar hier is het ook bijzonder, dat kan ik je wel vertellen. Heel Las Vegas ligt stil. Er wordt niet gegokt. Dat hebben ze voor het laatst gedaan toen Kennedy overhoop werd geschoten in 1963. Met 9/11 is Las Vegas niet op slot gegaan, nu dus wel. We hebben net boodschappen gedaan bij de Wal Mart, dus dat zit ook wel snor. Had ik jullie allemaal al verteld hoe aardig de mensen zijn? Dan doe ik dat nog een keer. Het is echt waar!

Groetjes Matty en Nelleke. Wij komen wel weer thuis. Nu nog het vliegtuig zien te overleven. Ik denk dat we maar 9.15 uur geen adem halen, of zo ;-)
    Toedels maar weer.