17e episode - En als kers op de taart: Vancouver!

30 mei 2023 - Richmond, Canada

Dag jongens en meisjes,

Ik ga de laatste paar woorden schrijven van dit blog. Nee, dat is niet waar. Zodra we thuis zijn, en ik de boel weer een beetje uitgepakt en georganiseerd heb, ga ik nog een aantal zaken van onze reis op een rijtje zetten, zodat ik zelf ook een goed overzicht heb. Ik heb een heleboel kliederaantekeningen in een schriftje opgeschreven, en die wil ik zelf nog even nalopen en bekijken. Dus een soort van overzicht komt er nog aan.

Vandaag was een hele drukke dag. De camper moest worden ingeleverd en we moesten naar ons hotel in Vancouver. De camper inleveren was best wel een dingetje, want het "slot" waarin dat moest gebeuren was van 9.00 tot 10.00 uur 's ochtends. En als je je daar niet aan houdt, heb je zo $100 boete op je creditcard. Daar heeft natuurlijk niemand zin in.... Dus waren wij natuurlijk op tijd. Maar we stonden wel op een camping op ongeveer 22 mijl afstand. Gisteren hebben we "proefgereden" in de buurt, zodat we uiteindelijk wisten waar ons inleverstation was in Vancouver en hoe we daar naartoe moesten rijden. En nou denken jullie natuurlijk: maar je hebt toch een TomTom? Nee, ik heb geen TomTom, ik had er wel drie! Een TomTom, een Garmin en Maps.me op mijn telefoon, waarmee je offline kunt navigeren. En nog ging het gisteren fout. Mijn Garmin bleek een corrupt bestand te hebben, waardoor hij er mee stopte, en mijn TomTom reageerde telkens heel traag. Waarmee ik bedoel dat hij onze camper niet bij kon houden, en telkens net te laat een afslag aangaf. Het gevolg: we zijn gisteren wel drie keer "verkeerd" gereden. Normaal is dat niet zo'n ramp, maar in Vancouver, wat een miljoenenstad is met zo'n 4 miljoen inwoners, bleek dat wel heel vervelend. We hebben dus twee of drie keer een afslag gemist naar de camping en naar het inleverstation, en bij elkaar hebben we denk ik wel zo'n 40 mijl "verkeerd" gereden. Dit was de meest vervelende rijdag uit onze hele vakantie, en dat wil best wel wat zeggen, want we hebben in totaal 7800 kilometer door America en Canada gereden, zonder noemenswaardige problemen....

Maar goed, dat ding werd vanochtend ingeleverd, en dat ging allemaal goed. Gisteren hard gepoetst, want anders krijg je ook weer een boete, en vanochtend ingeleverd, en daarna met een Uber naar het hotel in Vancouver.

En Vancouver was een grote verrassing. Wat een leuke stad is dat! Wij zijn er maar een dag geweest, maar dat hadden er best wel een paar mogen zijn, wat ons betreft. Wat een leuke, hippe, jeugdige stad is dat! Prachtig, met hele mooie architectuur en een spectaculaire ligging. Paul is een bofkont, want die blijft nog ongeveer een week, en zijn vrouw Ramona, komt ook nog.

Als ik me dat goed had gerealiseerd, hadden we er nog een paar daagjes aan vast moeten plakken, maar het is eigenlijk niet meer bij ons opgekomen. Maar in een dag hebben we toch een hele leuke indruk gekregen.

Ik geef jullie alvast mijn foto's van Vancouver, want uploaden van foto's ging vanochtend in het hotel wel redelijk. Er staan inmiddels een aantal dubbele foto's in, maar daar kan ik op dit moment even niks aan doen, die haal ik er, zodra de internetomstandigheden wat gunstiger zijn, nog wel uit.

Nou, op naar huis. Morgenvroeg om 7:50 uur gaan we met de shuttle van het hotel naar de luchthaven, en overmorgen komen we om ongeveer 11 uur op Schiphol aan.

Toedels maar weer:

Matty & Nelleke & Paul

1. Wil Martens:
    30 mei 2023
    Zat het in Vancouver bij het inleveren even tegen, geldt toch nog steeds: eind goed, al goed. Goeie terugreis. Groet, Wil.
  2. René:
    30 mei 2023
    Het waren weer prachtige foto's, goede terugreis!
  3. Heleen:
    30 mei 2023
    Ook daarvoor ga je op reis: om te kijken of je op al die onverwachte uitdagingen nog een antwoord weet, en ja hoor...alle problemen en probleempjes opgelost😀🥳. Goede terugreis!
  4. Jet:
    Goede terugreis!
  5. Ramona Verbeek:
    1 juni 2023
    Heeft Paul geholpen met het schoonmaken van de camper of moet Nelleke alleen doen?
    Ik weet hij kan alles doen behave schoon maken
  6. Matty:
    1 juni 2023
    Nee hoor, hij heeft goed in de weg gestaan ;-).