13e Episode - Helena - a lovely trip down memory lane.

22 mei 2023 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Dag jongens en meisjes,

De afgelopen twee dagen waren werkelijk fantastisch! We hebben ze in Helena (Montana) doorgebracht, waar we een bezoekje aan Lou Ann hebben gebracht. Ik moet natuurlijk even uitleggen wie dat is. In 1974 was ik Foreign Exchange Student in Bad Axe, Michigan, waar ik een jaar als uitwisselingsstudent verbleef bij een gastgezin, en Lou Ann was een schoolgenootje van mij. Nou hebben we door de jaren heen af en toe elkaar de gebruikelijke kerstkaart gestuurd, maar het contact was niet echt heel regelmatig. We praten inmiddels wel over 48 jaar geleden.....

Hoe dan ook, Lou Ann kwam ter ore dat wij deze reis aan het maken waren, en drong er bij ons op aan dat wij absoluut ook bij haar langs moesten komen. En dat hebben we dus gedaan.

De foto's spreken voor zich, denk ik. We hebben een avond en een dag met Lou Ann opgetrokken, en zij heeft ons haar woonomgeving en een stukje van haar stad laten zien. Dave, haar man, hebben we door omstandigheden helaas niet gezien. Omdat Dave ernstige gezondheidsproblemen heeft wonen ze al enige tijd in een "Senior Living Community" - zeg maar gewoon een privébejaardenhuis voor draagkrachtige Amerikanen. En daar zijn wij naartoe geweest en daar mochten wij met Lou Ann rondkijken en met haar lunchen.

De foto's zijn dus van haar woonomgeving, waar we samen van een lunch genoten hebben en van het Parliament van Montana. En ja, we zijn in het carrousel geëindigd waar de twee Verbeekjes naar hartelust van hebben genoten.

Toedels! Matty & Nelleke & Paul

1. Ramona Verbeek: