New Mexico en Arizona

17 maart 2020 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Ken je het verhaal van die twee die naar Amerika gingen? Misschien gaan die wel heeeeel erg lang.... We weten het even niet meer, want we horen een boel tegenstrijdige berichten. Er zou sprake van zijn dat er vanuit Amerika misschien wel 30 dagen geen vluchten naar de EU gaan....Nou, als dat zo is, wordt er nog een stukje aan onze vakantie vastgeplakt, of we willen of niet. We hebben vooralsnog een algemeen mailtje van onze reisorganisatie gehad, waarin staat dat ze het ook nog niet weten, en dat het geen zin heeft om te gaan bellen of mailen. Dat doen we dus ook maar niet, we wachten maar rustig af. Wel kun je hier geen eieren, toiletpapier, flesjes water, en allerlei andere normale dingen meer kopen....Da´s misschien wel een dingetje. Van Jochem kregen we onmiddellijk een heel leuk plaatje over IQ en zo, en die hebben we maar onmiddellijk gepost.

Welnu, gisteren en vandaag zijn we heel lang door New Mexico en een stuk door Arizona gereden. Dit land is echt ongelofelijk groot. Ik weet het, ik heb het al vaak gezegd, maar je voelt het pas echt aan den lijve. New Mexico is voornamelijk Indian territory, voor zover wij dat hebben kunnen zien. Veel Indiaanse types en veel winkeltjes met handgemaakte sieraden, etc. , waar mijn vrouw natuurlijk een mooie ring gescoord heeft. Wij zijn inmiddels erg goed in het uitzoeken van RV Campgrounds. Niet, dus, we slagen er zowat elke keer in om de meest kleine en afgelegen campgrounds op te rijden, omdat we dan vinden dat het hoognodig tijd is om ergens te gaan staan, en die zijn meestal zo leeg, vervallen en triest dat het leuk is. Soms moet je op de deur van een vervallen camper kloppen, om te kijken of er iemand is, en dan is het altijd maar afwachten om te kijken wie daar dan uitkomt.... en of we daar een plaatsje krijgen. De mensen die we ontmoeten zijn zonder uitzondering allemaal aardig, en het zijn soms echte ¨characters¨. Gisteren hebben we met een jongen/man van 45 zitten praten die we hadden uitgenodigd om een kopje koffie te komen doen in onze RV, en die uitnodiging nam hij heel graag aan. Hij reed America rond in zijn minivan met zijn twee hondjes, en we hebben alleraardigst met hem gesproken We hebben echt hele aardige en hartelijke gesprekken met mensen, hetgeen een hele leuke dimensie aan onze vakantie is.

Gisteren hebben we onderweg in een blokhut in de bossen, waar ook nog sneeuw lag, een Pancake-ontbijtje gescoord, met ook weer allerlei leuke Amerikaanse types, die in the middle of nowhere wonen. Heel relaxed allemaal, lekker eten, prima ontbijtje. Vandaag hebben we het Petrified Forest National Park gedaan in Arizona. Een pracht natuurpark met de meest mooie rotsformaties, waar je 34 mijl lang zelf met je eigen RV doorheen kon rijden. Versteend hout voor degenen die zich afvragen wat dat is. We staan nu op de KOA in Flagstaff. Jawel, een echte campground met een echte douche. Je kunt hier ook kampvuurtjes stoken, dat hebben we nog niet gedaan, en dat moeten we natuurlijk ook nog een keer proberen. Ook hebben we een hotel voor Celebrities bezocht. Hele leuke sfeer. Morgen gaan we kijken of we naar de Grand Canyon kunnen komen. Moet ik nog even uitzoeken, want de zuidkant is 89 mijl rijden, en de noordkant 195 mijl....x 1,6 moet je maar denken.

Zo meteen gaan we eten, want mijn vrouw is lekker voor ons aan het koken.

Toedels maar weer! Matty & Nelleke

1. Liesbeth Hoogendoorn:
    17 maart 2020
    Van Oost naar West en hopelijk straks thuis best😜. De Corona virus houdt ons allemaal jammergenoeg in zijn greep. Iedere keer als ik jullie nieuwe reisverslag lees gaat er een zin door mijn hoofd: wat een geweldige ervaring toch voor Nelleke en Matty. Jullie zijn al een end op scheut en de camper met driver Matty, tuft gewoon lekker door. Nelleke komt straks met een nieuwe outfit aan op Schiphol: nieuwe laarzen, nieuwe ring : een vrouw weet altijd wat te scoren.
    Vandaag hier prachtig weer dus we doen de wandelschoenen aan en gaan op pad. Nog veel genoegen en dank, voor de tot nu toe, leuke verhalen. Hollandse kus van een grote afstand gegeven, Liesbet en Jan
  2. René:
    17 maart 2020
    Weer mooi verhaal met schitterende foto's, deze blog mag best wel wat langer duren hoor,ik geniet er elke dag van😊😊
  3. Matty:
    17 maart 2020
    Dank jullie wel voor jullie lieve commentaar. Daar schrijven we voor!
  4. Ben:
    17 maart 2020
    Blij dat alles goed met jullie gaat. We volgen alles. Geniet ervan. Lifs Annelies.
  5. Marijke:
    18 maart 2020
    Dag Nelleke en Matty: ik kijk af en toe even op jullie reisblog en op de bijbehorende kaart, al bijna 10.000 km gereden... Als ik jullie verhalen lees en de foto's zie dan zou ik liever daar dan hier in Tilburg zijn. Al staan hier wel de eerste tulpen in bloei Nelleke! Het is heel leuk om op deze manier een beetje met jullie mee op reis te zijn. Pas goed op jezelf en geniet vooral van de reis.
  6. Vivian:
    18 maart 2020
    Erg leuk jullie avonturen te lezen, bijzonder mooi land, maar ook bijzondere inwoners... En zijn ze daar ook al aan het hamsteren geslagen?! Geniet, ook als jullie langer moeten blijven, zolang jullie geen Lock down meemaken en tot de camper veroordeeld zijn, zou ik zeggen dat je daar beter af bent dan hier.
    Groet!
    Vivian
  7. Cora:
    19 maart 2020
    Hoe is het? Kijk elke dag of er weer iets nieuws op staat want maak me best een beetje zorgen over jullie...