De hele dag door New Mexico

15 maart 2020 - Albuquerque, New Mexico, Verenigde Staten

Ik heb zoveel leuke foto´s vandaag, dat het jammer is dat ik daar een selectie uit moet maken. Heel vaak staan we op Campgrounds met redelijk Wifi, maar meestal verstuur ik de foto´s met mijn eigen nieuwe hotspot. Dat ding is echt zijn geld waard, vinden wij, want je hebt (vrijwel?) overal wifi en toegang tot het internet. Ik zal proberen een selectie te maken, want het zijn zo veel foto´s die iets van de omgeving of de mensen zeggen, en ik kan ze niet allemaal uploaden...., helaas.

We zijn vandaag naar het Billy The Kid Museum in Fort Sumner geweest, dat heel klein leek, maar uiteindelijk redelijk gigantisch was. Dat was het eigendom van een 86-jarig baasje die bij het museum met zijn vrouw van 87 woonde. Vreselijk vitaal. Zo wil ik ook 86 worden. En die begon te praten, en hield bijna niet meer op....We zijn uiteindelijk in sneltreinvaart door het museum gewandeld, want een mens moet wat. Mijlen maken, bijvoorbeeld. Het weer was prachtig vandaag. Tikje fris, maar we begonnen met een strakblauwe hemel, die daarna gelardeerd werd met van die prachtige witte wolken. En dan die ruimte. Ik blijf het herhalen, het zal jullie wel langzaam de keel uitkomen, maar wij raken er hier niet over uitgepraat. Deze ongelofelijke landschappen zijn werkelijk heel bijzonder om door te rijden.

En toen boodschappen doen in een giga Walmart, die......nog van alles had, maar die ook geplunderd was door het grote publiek. Sinds de aankondiging van Trump is hier het een en ander in gang gezet, waarschijnlijk in Nederland ook, maar hier ook. Er is, bijvoorbeeld geen ei of pleepapier meer te krijgen. Het personeel van Walmart zelf was helemaal beduusd, en verontschuldigde zichzelf ettelijke malen. We hebben echt nog wel ons kostje bij elkaar kunnen scharrelen, maar het was wel bijzonder om te zien.

New Mexico heeft een heel eigen uitstraling. We staan op een leuke camping vlak langs de snelweg, en die liep om vijf uur vrij snel vol. Maar we staan hier prachtig!! Kijk even naar de luchten.

We staan vlak bij een casino, en alles wordt hier gerund door Native Americans, een indianenreservaat, dus. We hebben meer het idee dat we in Mexico zijn, maar het is ook New Mexico. Morgen gaan we de sfeer nog beter proberen te proeven. We wilden vandaag eigenlijk route 66 door New Mexico rijden, maar dat zou 455 mijlen geweest zijn, dus, dat hebben we maar niet gedaan. In plaats daarvan de interstate. We wisselen het nu een beetje af. We gaan wel zien wat we morgen gaan doen. Tot de volgende keer weer. Toedels, Matty & Nelleke

1. Wil Martens:
    15 maart 2020
    Fijn om zo uitgebreid met jullie te kunnen meereizen. Groetjes, Wil
  2. Marjo Hoogzaad:
    16 maart 2020
    New York is locking down. Merken jullie iets van maatregelen rondom het Coronavirus?
    Verder geniet ik heel erg van jullie reisverslagen. Wat een avontuur.