The great plains of Oklahoma

12 maart 2020 - Elk City, Oklahoma, Verenigde Staten

We wanen ons vandaag al de hele dag in de film ¨What´s eating Gilbert Grape¨, met o.a. Johnny Depp en Leonardo DiCaprio. Mocht je die film niet kennen, dan is dat bij dezen een aanrader van ons. De film speelt zich af in een fictief dorpje Endora, en dat zou zo maar eens in Oklahoma kunnen liggen, bij wijze van spreken. Wij zijn vandaag uren door het niets gereden, minstens 160 mijlen lang, en we werden er spontaan heel stil van. Dit soort landschappen kennen wij niet.

Ga die film kijken en je hebt een prachtig beeld.

Ik laat de plaatjes maar voor zich spreken vandaag. Ik kan met mijn telefoontje niet de weidsheid van dit landschap vangen, maar wij vonden het indrukwekkend groot en weids.

Tot de volgende keer. Toedels, Matty & Nelleke

1. Lou Ann and David:
    Nelleke & Matty,
    Yes indeed "What's Eating Gilbert Grape" is a wonderfully sad, but GOOD Movie. The actually filming of the movie took place in Spokane, Washington
  2. Marjo Hoogzaad:
    12 maart 2020
    Ik geniet van jullie reisverslagen en foto's!
    Goed dat jullie al in Amerika zijn. Trump heeft vandaag een inreisverbod voor Europeanen uitgevaardigd (vanwege Corona).
    Merken jullie iets van de verkiezingen?
    Geniet ze.
    Marjo
  3. René:
    12 maart 2020
    Schitterende foto's, wat een land! Lees jullie verslagen met heel veel plezier!
  4. Matty:
    12 maart 2020
    Leuk dat jullie ons blog lezen, en het kennelijk een beetje leuk vinden. Dat geeft mij nieuwe energie om weer de volgende aflevering te schrijven. Die komt er vandaag nog aan!

Mijn vrouw vindt het zo bijzonder dat je in Oklahoma langs de weg schuilplaatsen vindt voor als er een tornado komt....Tja, ik ben eigenlijk met een storm chaser getrouwd, die haar potentieel nog niet heeft kunnen waarmaken. Treinen vindt ze ook leuk. Die zijn ook leuk! Die rijden zo hard dat je ze op je paard kunt bijhouden. Het spoorsysteem wordt volgens Paul met draadjes aan elkaar gehouden.

Er zijn geen bewaakte spoorovergangen, maar daarvoor tutteren ze des te meer en keihard! Leuk zo ´s nachts om drie uur.

Dave & Lou Ann, I really thought that Oklahoma was Gilbert Country. I loved it, and it also made me sad at times. I saw a retired man sitting in the Dougnut Palace, eating his breakfast, and he could have been a character straigth out of Gilbert.....We´re experiencing all kinds of mixed emotions, which make them all the more valuable. So nice that you are still following our blog.

Groetjes, Matty & Nelleke