8e episode - En wat doe je dan als je toch langs Niagara Falls rijdt? Dan ga je kijken.

10 mei 2023 - Grand Island, Verenigde Staten

Wij moeten elke dag, min of meer, "on the road zijn". Dat is een ijzeren regeltje, want anders komen wij nooit in Vancouver aan. 6500 kilometer is niet niks, natuurlijk, en de verleiding om ergens "even" te gaan kijken, en te blijven hangen is gigantisch groot. Je bent zo een paar uurtjes kwijt voordat je er bent, en voordat je je camper geparkeerd hebt, en dan moet je ook nog je bezienswaardigheid bekijken, en daarna je route weer hervatten.

Maar ja, wat doe je dan als je zowat aan Niagara Falls voorbijrijdt? Nou, dan ga je kijken, natuurlijk! Ook al heb ik (Matty) die prachtige watervallen al twee keer in mijn leven gezien, en Nelleke ook al een keer, maar Paul nog nooit. We zijn toch (weer) (even) gaan kijken, en we hebben absoluut geen spijt van ons prachtig middagje "sightseeing". Het was absoluut niet druk, maar er waren wel gezellig veel mensen (uit alle windstreken van de wereld, want op dit wereldwonder komt de hele wereld af - boeddhistische monniken, mensen uit India, you name it.)

Dus zijn wij naar de Amerikaanse kant van Niagara Falls gereden: naar Niagara Falls State Park on Goat Island, om precies te zijn. De watervallen bestaan uit twee gedeelten. Het deel in Amerika, de Amerikaanse kant, en een deel in Canada. De grens snijdt dat ding als het ware in tweeën. Wij hebben hem altijd van de Canadese kant gezien, en dit keer dus van de andere kant. Was prachtig! Zie mijn foto's. En ik waarschuw jullie alvast. Ik ben tamelijk "los" gegaan, dus het zijn er best wel wat.

Het heerlijke van dit land is dat je er vrijwel altijd de ruimte hebt. Als Nederlander/Europeaan weet je hoe moeilijk het vaak is om je auto kwijt te raken. Nou, hier niet. Je parkeert dat ding - in mijn geval onze RV - bijna naast de waterval. En ja, dit keer moesten we $10 dollar betalen, maar dan heb je ook wat. Dat is trouwens de eerste keer dat ik voor parkeren moest betalen hier.

En vervolgens hebben we daar dus door een prachtig park drie uurtjes rondgelopen, en veel te veel foto's gemaakt. En daarna zijn we, op het einde van de dag naar onze camping gereden op 9 mijl afstand, en dat is ook weer een pareltje. Ik moet niet vergeten ook nog even wat foto's te maken van onze camping. Man, wat heeft een camperaar het af en toe druk!

Paul is door de documentaires van Michael Moore geïnspireerd geraakt, en wil dit stukje "run-down Industrial Michigan" graag zien. Vandaar dat we vandaag richting Flint rijden, waar we min of meer ook aan voorbij komen.

We gaan het wel weer laten zien. Tijd om te ontbijten, nu en dan: on the road again! Met de vlam in de pijp!

Toedels!

Matty & Nelleke & Paul