12e Episode - Montana - Wyoming - Indianenland en alles wat dies meer zij

20 mei 2023 - Pray, Montana, Verenigde Staten

Dag jongens en meisjes,

We zijn inmiddels alweer een paar dagen door Montana en Wyoming aan het dwalen, o.a. door Indianenland. Echt! We zijn dwars door het reservaat van de Crow's gereden, een van de Indianenstammen die daar in een reservaat wonen. Ik heb geprobeerd er wat foto's van te maken, maar mijn foto's vangen niet de wijdsheid van deze landschappen en de triestheid van zo'n Indianennederzetting. Het reservaat is prachtig, de nederzettingen is een ander verhaal .... Kijk maar of je een indruk kunt krijgen van mijn foto's.

We hebben op totaal verlaten en lege wegen gereden, waar je een uur lang kunt rijden zonder dat je er iemand of een auto tegenkomt. We hebben zelfs een aanzienlijk stuk "dirt road" genomen, op aanraden van een uiterst charmant en knap Indianenmeisje, die we privé Poca Hontas hebben genoemd, en die ons op uiterst bevallige wijze aanwijzingen gaf over hoe we moesten rijden. Jammer dat ik daar geen foto van heb....

Wij hadden persoonlijk onze twijfels of we die route moesten nemen, maar Poca Hontas verzekerde ons dat we die 22 mijl wel door zouden kunnen komen. En zo geschiedde. Onze route eindigde bij een soort van autokunstwerk. Zie foto's.

Gisteren en vandaag zijn we bezig geweest om in Yellowstone terecht te komen en dat is gelukt. Via de East Entrance (zoals aangeraden door Chat). Ik hoef niemand te vertellen wat Yellowstone is - het oudste natuurpark in de U.S. Ongeveer zo groot als half Nederland. We zijn vanochtend om 9 uur beginnen te rijden in het park en om ongeveer 18.30 u waren we op onze camping net buiten het park. In het park lag op sommige plekken nog twee meter sneeuw. En Old Faithful hebben we natuurlijk ook zien spuiten. Ik denk dat ie een beetje moe was, want het was maar een tamelijk zielige vertoning.

Ik ga mijn foto's het werk laten doen. Kijk zelf maar.

Toedels, Matty & Nelleke & Paul