Dinsdag 3 maart - Vliegen en toch nog Chicago in

4 maart 2020 - Rosemont, Illinois, Verenigde Staten

Het is half vier in de ochtend hier, en ik ben klaarwakker door het tijdsverschil. Tijd om dit blog even bij te werken. Na 9.15 uur hangen in het vliegtuig, veilig geland op O´Hare Airport in Chicago. En dan begint het. Chicago is groot en dat vliegveld ook. Waar moet je eruit? En waar zou de shuttle kunnen staan die ons naar ons hotel gaat brengen? Beetje gedoe, en gezoek, maar allemaal goed gekomen. Het hotel waar we in terecht komen, is niet heel modern of hip, met leuke kleurtjes en een moderne uitstraling, maar het is wel prima in orde. Schoon en ruim van opzet, met een slaapkamer, een apart zitkamertje en een natte cel. Heel gedateerd allemaal, maar wel functioneel. Prima dus. En daar zit je dan om 3.00 uur ´s middags. We besluiten toch, ondanks de vermoeienissen van de reis, dat we alsnog Chicago proberen in te gaan. Van de receptionist krijgen we goede info hoe we daar kunnen komen met de trein. Als we in de hal staan te praten, treffen we nog drie stelletjes die allemaal precies hetzelfde gaan doen als wij, alleen gaan zij hun camper in Los Angeles afleveren en wij in San Francisco. Het klikt goed, en gezamenlijk besluiten we met acht man Chicago in te gaan. Hartstikke leuk, en met z´n achten is het allemaal niet zo moeilijk om uit te zoeken hoe je moet reizen en waar je moet zijn. Ik kieper een paar foto´s op de site voor het thuisfront. O ja, we hebben ook nog even een simkaartje gekocht voor Nelleke´s telefoon, die we dan gaan gebruiken om in Amerika te bellen naar campings of ze open zijn, en als mobiele hotspot. De leercurve voor mij om het allemaal aan de praat te krijgen is even heel hoog, en ik moet op duizend en een dingen letten, maar zoals Noortje al zei: ¨Jij wou dit toch, he, pap? Inderdaad, ik wilde dit, en ik geniet met volle teugen. Mijn vrouw is soms nog ietsje gespannen, maar komt goed.  Kijk maar allemaal even naar de foto´s en bepaal zelf maar hoe we het doen. Over een uurtje staat mijn vrouw op (vijf uur) en om zes uur vijftien komt de bus. Drie uur rijden naar Elkhart County. Om 1.55 uur krijgen we de camper. Daarna na Goshen, boodschappen doen en dan weer terug naar de KOA in Elkhart. To be continued. Toedels!

1. Noortje Hezemans:
    Trots op jullie !! Kus!
  2. René:
    4 maart 2020
    Veel nieuwe indrukken! Ben benieuwd wat volgt. Veel plezier samen.
  3. Lou Ann and David:
    4 maart 2020
    Brrr! Temperatures in Rosemont, Illinois time point the motor home to a warmer climate
  4. Jet:
    5 maart 2020
    Spannend èn leuk allemaal.