Van Texas naar New Mexico

14 maart 2020 - Fort Sumner, New Mexico, Verenigde Staten

Hallo lieve mensen die onze blog lezen, vandaag een keer een stukje van mij (Nelleke)! Onze trip ging vandaag van Texas naar New Mexico. We hebben de duizenden wandelende Black Angus-biefstukken achter ons gelaten en zijn de grens naar New Mexico overgestoken. De leegte hier is nog leger dan leeg. Aangezien het ook somber weer was, gaf het een hele desolate indruk, maar wel eentje die op ons netvlies gebrand staat. Dit soort landschappen gaan we dus nooit meer vergeten! Maar, het gaat nog leger worden. We hebben vandaag zeker twee uur gereden zonder een auto tegen te komen, of iets van een woning te zien. En als je dan weer in de bewoonde wereld komt, lees: een paar huizen, en een kerkje, niet te vergeten, steeds met een andere naam, maar altijd wel met God erin, dan heb je kans dat je ook nog een diner tegenkomt. Die wilden wij natuurlijk ook van binnen bekijken. Ze zien er nog net zo uit als in de tijd van Lucky Luck en Billy the Kid (tussen haakjes we staan nu op een RV park, naast het Billy the Kid Museum. Gaan we morgen bekijken ;-)). Er is naar ons idee niets veranderd, behalve dat paarden auto´s zijn geworden. Onderweg naar het RV park werd de lucht alsmaar donkerder en onheilspellender en wat daaruit kwam was heel veel regen, hagel en zwaar onweer. Toen we een SMS-alert kregen om een shelter te zoeken in verband met tornadogevaar vond ik het tornado-idee plots niet zo leuk meer. Op de bank voor de TV thuis voelt dat toch heel anders ;-). Maar goed, de rust is weer teruggekeerd en de tornado houdt het hopelijk ook voor gezien.

Om met Matty te spreken: Toedels!

1. Paul Verbeek:
    14 maart 2020
    Terwijl wij allemaal thuis worden opgesloten ,genieten jullie van schijnbaar eindeloze vrijheid, Go west Matty, go west.......
  2. René:
    14 maart 2020
    Ah, Nelleke achter het stuur! Dat miste ik nog. Eten jullie veel in diners of koken jullie voornamelijk zelf? Geniet elke dag van jullie roadtrip, maar doe voorzichtig, wij mogen jullie niet meer komen helpen als dat nodig mocht zijn. Mag niet van Trump!
  3. Virginie en Hans:
    14 maart 2020
    tjonge tjonge en wij maar mopperen op het natte weer in NL maar in The States is het niet veel beter.
    Door al die uitgestrektheid komen jullie wel tot rust.
    veel plezier.
  4. Matty:
    14 maart 2020
    Hoi Rene, nee hoor, wij koken vrijwel elke dag zelf. we zijn, geloof, twee keer uit eten geweest omdat we de gelegenheid zo leuk vonden, maar zelf boodschappen doen, in grote en kleine supermarkts, vinden we veel leuker. We komen net uit de Walmart. Ik laat je er vanavond foto´s van zien. Met heel veel lege schappen. De mensen schijnen hier behoorlijk door te draaien sinds de aankondiging van Trump.

Hoi Hans en Viginie,

Als je 3000 mijl in 20 of 21 dagen probeert te rijden, zit er niet echt veel ¨rust¨ bij, hoor. We hebben hier inmiddels alle typen weer gehad, van natte sneeuw en hagel tot 26 graden hitte. En het kan zo maar de volgende dag anders zijn.