4e Episode - "Geengelulrijenmetdaspul"

6 mei 2023 - Saint John, Canada

Deze titel is niet door ChatGTP gegenereerd, hoor, hij is van mijn zwagertje. Hij geeft aan dat we de camper (RV) inmiddels bij Canadreams (niet Canadadreams, wat ik heel lang dacht) in Halifax in ontvangst hebben genomen, wat allemaal prima verlopen is. Hele aardige mensen, die het ons helemaal naar de zin wilden maken. Extra dekens, prima, een extra tuinstoel voor als we in het zonnetje buiten willen zitten, geen probleem. Die mensen dachten ook dat wij met z'n tweeën kwamen, maar met Paul erbij hadden we meer spulletjes nodig. Allemaal geen probleem.

Vervolgens naar de eerste camping, De Halifax KOA, op ongeveer 50 kilometer van de camperboer. Daarvoor nog even naar een grote supermarkt geweest om de eerste boodschappen in te slaan, met een beetje een beperking, want we mogen geen zuivel of agrarische producten in Amerika invoeren, waar we naar verwachting over twee dagen zullen zijn. Zodra we in Amerika zijn, doen we dat nog een keertje over. En nog een keer, en nog een keer, enz.

We staan inmiddels op onze tweede camping, want vandaag, onze eerste echte "rijdag", hebben we 418 kilometer gereden, eerst met een grijze hemel, daarna met een strak blauwe hemel met een mooi zonnetje. Het is hier wel nog heel koud (6 graden overdag), maar daar hebben we geen problemen mee. Zolang onze voorraad propaan in de camper nog niet op is, doet onze kachel het prima, en overdag tijdens het rijden heb je gewoon de verwarming van de motor.

We staan inmiddels op Rockwood Park Campground in St. John, New Brunswick. De liefhebber kan zelf even op  googlemaps kijken waar dat is, dan krijg je een mooi overzicht. Van Halifax West KOA naar Rockwood Park Campground in St. John, New Brunswick. 418 kilometer in zo'n uurtje of zes. Canada is prachtig, en vandaag zijn we al door hele diverse landschappen gereden, met enorme vergezichten. Jullie denken natuurlijk: waar blijven die foto's? Dat is een beetje mijn hoofdpijndossier aan het worden, maar er wordt nog steeds aan gewerkt. Paul probeert momenteel voor de zoveelste keer onze hotspot aan de praat te krijgen (nog zo'n hoofdpijndossier) en ik hou me met dit blog bezig en met het plaatsen van de foto's. Dat kun je eigenlijk alleen doen als je fatsoenlijk wifi hebt, en daar ontbreekt het tot nu toe aan. Ik ga jullie verder niet met de technische kant van het verhaal vermoeien, maar we zijn ermee bezig om het "gedoe" op te lossen. Op de camping waar we nu staan, bijvoorbeeld, hadden we op de eerste plaats geen wifi (heuveltje ertussen), dus zijn we naar een ander plaatsje verhuisd, waar het bereik ietsje beter is. Zo gaat dat hier.

De foto's komen een keertje, echt, al is het pas als we weer thuis zijn ;-).

Goed, ik ga maar stoppen, want we moeten samen nog bepalen waar en tot hoe ver we morgen gaan rijden. We hebben inmiddels al een prima routine opgebouwd, met een beetje op tijd opstaan, een beetje poedelen, huishouden, e.d., want als je dat niet een beetje structureert is zo'n rijdag gauw te kort. Je wilt voor het donker ergens op een camping staan, en een dag is zo voorbij.

Nou, Toedels maar weer van Matty, Nelleke en Paul.

1. Cora:
    6 mei 2023
    Goede reis en heel veel mooie dingen zien!
    Veel plezier!!
    Grtjs
    Cora
  2. Virginie:
    6 mei 2023
    Zo een flinke bak die camper, met uitschuif salon. En natuurlijk zoetigheid ingeslagen.
    Ga zo door.
    Groetjes Virginie en Hans in het regenachtige Zeeland.