We zijn even bij Bush op bezoek geweest.

8 mei 2023 - Wales, Massachusetts, Verenigde Staten

Zoals ik jullie al verteld heb, plan ik mijn reis eigenlijk van camping naar camping. Je vertrekt namelijk 's ochtends van een camping en je wilt ook 's avonds weer op een camping staan. Wij wel, in ieder geval, en dat wil ik dan ook nog voordat het donker is.

Dat hebben we zo met z'n drieën bepaald. In principe is boondocking = wildcamperen dus out of the question, tenzij het niet anders kan. Zo zijn we dus gisteren van Pumpkin Patch RV Resort in Maine naar Oak Haven Campground in Massachusetts gereden. Als je het intypt in Googlemaps is dat 295 mijl = 472 kilometer. En toen besloten we ook nog dat we "even" bij de kust wilden gaan kijken, want je moet toch ook "even" de Atlantische oceaan gezien hebben, nietwaar? En wel naar het plaatsje Kennebunckport, dat "the summer retreat" resort is van de Bush family.

We zijn nog even bij de familie langs geweest, maar helaas waren de Bushes niet thuis (nee, hoor, just kidding, we hebben zijn "summer compound en vacation resort" niet gezien. Maar wel een heel mooi plaatsje. Nou zijn we er er daardoor wel achter gekomen, dat, alhoewel het aantal kilometers (mijlen) dat we gisteren daardoor meer gemaakt hebben niet zoveel meer was, maar dat de rijtijd door een dergelijk uitstapje echter wel enorm oploopt. Ik denk dat we gisteren uiteindelijk 500+ kilometer hebben gereden, maar we hebben wel veel langer in de camper gezeten. Je gaat van de snelweg (freeway) af en je gaat over kleinere wegen rijden, waardoor het tempo onmiddellijk veel lager wordt. Een Amerikaan rekent eigenlijk nooit in mijlen, die zegt altijd: "It's an 8-hour drive", en niet "Het is 500 mijl", of iets dergelijks. Die weten dus dat de afstand niet doorslaggevend is bij een roadtrip, maar wel hoe je die afstand overbrugt. Als je kleinere wegen neemt, neemt de tijd die je erover gaat doen echt ook heel snel toe.

Nou, een heel verhaal, dus, om te vertellen dat we lang in de camper hebben gezeten. Vandaag maken we die fout niet. Daar ga ik wel even op letten.

Zoals gezegd, het plaatsje was mooi, we zijn er doorheen gereden, maar je camper kun je natuurlijk in Main Street ook niet kwijt, vandaar dat jullie een fotootje van het strand hebben gekregen.

We gaan vandaag in twee etappes proberen naar Niagara Falls te rijden, zodat het aantal uren overzichtelijk blijft. De fotootjes bij dit verhaal staan al op de blog.

Tot de volgende keer maar weer. Toedels!

Matty, Nelleke en Paul

P.S. We zijn begonnen met ongeveer 2 graden ('s nachts) in Canada, inmiddels zijn het er hier (gisteren) alweer 22! En een zonnetje en werkelijk prachtige blauwe luchten. Mooi is dit land, jongen. Door de dorpjes van New England was gisteren werkelijk heel mooi.

1. Arno en Afke:
    8 mei 2023
    Klinkt allemaal goed en de foto's geven veel moois weer. Geniet met z'n drietjes, dan duiken wij door jullie blog ook lekker terug in onze eigen RV Canada-ervaring. Groetjes!