Boondocking

7 maart 2020 - Granite City, Illinois, Verenigde Staten

Donderdag 5 maart - Overnachten in Rantoul op de Prairie Pines Camground.

Dat was het plan toen we vanochtend vertrokken van de KOA in Middlebury. We hadden jullie al verteld van de drie stelletjes waar me mee opgetrokken zijn. Welnu, twee ervan gingen weer terug naar Chicago, omdat ze nog een dag in de stad wilden doorbrengen, en wij reden weg, gevolgd door Bert en Chantal, die een eerste dag met ons zouden meerijden op Historic Route 66. Die hebben we ook gevonden (met weer een beetje de nodige omzwervingen natuurlijk, want de navigatie en de route op je telefoon doen soms andere dingen dan de echte Historische Routemarkeringen, en dan word je soms gedwongen om al rijdend split-second beslissingen te nemen over de te volgen route. En dan pak je soms natuurlijk de verkeerde afslag, waarna je zo weer 10 mijl verder bent voordat het weer goed is. Soms zelfs wel wat langer. Geen probleem, althans wij maken er geen probleem van. Mijn vrouw en ik hebben afgesproken dat we geen ruzie mogen krijgen over gedoe met betrekking tot het zoeken van de juiste route, en tot nog toe houden we ons daar goed aan. Kortom, het gaat hartstikke leuk. Ik heb nog steeds geen internet. Het koppelen van mijn computer aan de telefoon die als hotspot moet dienen, krijg ik alsmaar niet voor elkaar. Het zal vast aan mij liggen. Hoe dan ook, ik overweeg toch om alsnog een mobiele hotspot te kopen, waarbij ik in de winkel dat ding dan laat koppelen, en ik de tent niet verlaat voordat dat voor elkaar is.

O ja, even mijn campingverhaal afmaken. Wij op zoek naar onze eerste camping. Tegen de tijd dat we daar waren, was dat ding natuurlijk gesloten, ondanks het feit dat ik op internet een melding had gelezen dat ie het hele jaar open was....Dit gaan we nog vaker meemaken. Er lag echter een groot trailerpark naast de camping. Je kent dat wel. Een trailerpark is echter geen camping en ze zien er meestal ook niet uit, to put it mildly..... Wij toch maar naar binnen, want je moet wat. Het resultaat van onze onderhandelingen zie je op de foto. We hebben er een vriendin voor het leven bij. We mochten gratis op haar terrein staan, want zij was eigenaresse van 160 mobile homes, en ze had na drie minuutjes besloten dat wij wel OK waren. Dus, we hebben onze eerste boondocking-experience achter de rug. Geen faciliteiten, geen stroom, geen water, wildkamperen heet dat in goed Nederlands. Maar dat is in een camper geen probleem, want je hebt echt alles bij de hand. Generator aan, en je kunt doen wat je wilt. We hebben uitvoerig met onze Norma van 74 gesproken, die ook nog een motorduivel was. Hartstikke leuk mens, hele leuke ervaring, Kortom, het is erg leuk allemaal. Tot de volgende aflevering. Toedels!

We hebben een hele dag in een nagenoeg een stralend zonnetje door Rural

1. Virginie en Hans:
    7 maart 2020
    Hallo Nelleke en Matty,
    Dat ziet er gezellig rommelig uit. Jullie camper zal inmiddels wel tiptop opgeruimd zijn. Mooie vergezichten? We gaan jullie volgen op deze trip. Heleen heeft mij uitgelegd hoe ik bij je weblog kon komen (digibeet).
    Groetjes Virginie en Hans
  2. Liesbeth Hoogendoorn:
    8 maart 2020
    Lieve Nelleke en Matty, onze wereldreizigers😜. Nelleke, je bent al door de vuurdoop gegaan : jullie camping gesloten. Wat fijn dat je dan zo’ n “riant” huis bij je hebt. Fijn dat het goed gaat? Heb ik iets gemist op onze kalender? Wie was er jarig?? Jullie houden ons zo goed op de hoogte met jullie verhalen, echt leuk, dan hier een berichtje uit Goirle: het weer was hier gisteren geweldig. We roken allemaal het voorjaar: autos werden gewassen, mensen gingen de tuin in: kortom heerlijk weer gisteren. Veel reisplezier nog kanjers. Groet, Jan en Liesbeth